Paradise

Paradise

Friday, April 8, 2011

pelakon TER-hebat abad ini

                  -punk poseur-             
   
Gambar diatas adalah "poser" untuk geng2 punk..poseur ni kalo ikot kamus dewan bahasa dan pustaka bermaksud " a person who adopts the dress,speech atau mannerism sesebuah kumpulan ataupun culture mereka",seperti punk,hip-hop atau pun grunge.

"ape bende mamat nie merepek?"

   haaaaaaaaaaaaaa..gua bukan nak mengarut ape..cuma ingin bercerita pasal poser2 nk..tp bukan pasal menatang budaya2 kuning barat ape sume ni,,,pasal ke-haraman dan jugak ke-jadahan para pelakon abad ni yang berlakon tanpa mengira usia remaja mereka dihabiskan begitu sahaja..

arwah kurt cobain yg sedang merana di neraka sane pernah berkata "gua rela dibenci oleh sebab diri gua sendiri daripada bukan diri gua sendiri",,kurt dulu asal kelang..tuh yg gua2 tuh.. hm..maksud nye..be yourself lah kan...

+++AL KISAH BERMULA LAH KISAH INI...

        gua nak citer cket lah,pasal sekor mamat haram jadah...rumet gua,,yang sekarang ni..dye ni geng2 lah surau...pakai kopiah 24 jam...balik bilik dgr cermah ustaz idrus lah..mcm2 lah benda yg bagus untuk kesehatan rohani yg beliau selalu buat,,,cuma yg gua panas hati..mamat ni kuat berlakon..mcam nak anugerah dah..mamat ni penah sound2 gua dgn rumet gua lg sorg bila kami 2 org x p solat jumaat..gua buat2 pekak je...dye sindir2 lah..bukak ayat hadis lah..nak buat kami panas hati..ceh..gua diam je tgk cite korea..kwn lg sekor dok maen dota...padahal sebelum2 ni menatang berkopiah tuh x p solat jumaat jgk..haram..lg byk kali x pergi dari gua ape.butoh lah lu..lu pon bajet alim..celake ape..baru 1st time gua x p sem ni dye dah nak bg2 ceramah agama ape,,dye mula2 lg dah x p..woi..gfy lah mamat berkopiah..lu macam budak2..nak bg nasihat tapi lu sendiri mcm pundek.,papepon mamat ni 1 unikl taw...dye mmg pelik dan gila..nak mampos awal agaknya!

              okai..laen2 cerita..pasal mamat nie jgk..ade 1 hari gua tengah layan citer american football..time tuh adelah  adegan2 18sx++,,tp yang lawak2..yelah,,cite mcm american pie tuh jgk..pastu mamat ni tanya.."citer ape tuh"..gua pon  buat2 alih2kan laptop..sambil2 buat muka gelak2..then dye bernada lantang.."CERITA APE TUH" HAAAAAAAAAAAAAA!.gua pun terus bangun lah..gua dtg ckp.."nak pecah kepala ke nak mampus awal"..aishh..cket lg..kalo x memnag gua hentak lu mat..seb bek gua dah matang dan da buleh control marah..then gua diam..sambung tgk..gila ape tgk blue siang2,,,bodoh btol lah..
PADAHAL..mamat tuh pon kaki blue..haram..lu mmg gila lah mat..lu dok ckp lu  donlod2 blue tp x tgk..lu mmg gila..xde cermin..nak mampos..lu pon kaki benda2 ni..gua cukup bersabar dgn org mcm ni..kwn gua dri dlu mmg x tegur dah..gua ok je dgn semua org..

Dahla..kutuk2 lame..fitnah merata gua je dapat dosa...so gua nak tegaskan,,kepada mamat2 yg hari2 p surau padahal subuh pon gua tgk tido je selalu..haram ape lu mat,,tido pakai seluar pendek siap..bajet alim,,org nak respect..woi..poser..gfy..go fuck yourself lah..lu mcm budak2..bukak ceramah agama kt laptop..tangan mata kepala dok maen psp..bodoh xbodoh lah..fucking poser lu mat..ok mamat  atoz bhg..jgn sampai gua hentak lu..gua  ikot  je nasehat yg baek..x membantah..tp model kan diri mu dulu.ok..tq..

p/s;" i'd rather be hated for who i am,than loved for i am not",kut cobain.

5 comments:

  1. Wuuuuuu, aku suke! aku suke! aku suke!
    Go gebo! Go gebo! Go gebo!

    ReplyDelete
  2. haha..lantak lah nana..malas melayan mamat tuh..lg dilayan..gua jgk yg sakit hati.just go with the flow je lah..

    ReplyDelete
  3. mamat berkopiah tuh adalah abg angkat kesayangan gebo... selalu menonton anime yg bertetek besar...
    muah ha ha ha...

    ReplyDelete