Paradise

Paradise

Tuesday, March 29, 2011

Tapau menapau ditapau



W0w..macam sedap je makanan kt atas tuh..tp macam kekeringan pon ade..xde kuah..sumpah gua x telan...ade  sayur,,ade ayam, 2 ketol..ni kalo kt cafe unikl gua ni mau kene rm 3 kt cafe mama hot ni.Sape lah punya taste makan xde kuah ni.. ni gua maen copy kt google net je...
Hm..bukan pasal lauk ke ape taste2 lu org yang menjadi masalah permasalahn gua kt sni..lantak p lah..yg gua taw..masakan emak gua mmg terbaek..hew hew! Bersyukur emak gua  masih sehat lg..moga di panjangkn umur emak bapak gua n gua sekeluarga,,cakap pasal umur ni..gua mau share lah dgn2 lu lu org..tentang keburukan menapau makanan di kedai makan mama hot di unikl  ini terutamanya.selalunye lu luorg gune menate polystyrene ni lah kan..kan kan kaann? haha


kataakaan tidak kepada menate ni!









Ini lah struture “menate” –kawe maghi kelate-hhaha....polystyrene ni...gua malas nak explen2 panjang..gua dah lame lepas kimia matrik dlu..dan gua skang budak automotive..so..lu org nak faham..p lah cari awek2 yang amek chemist sane ok..hmmm... dalam nak buat “menate” ni..mereka yang juga ahli neraka telah menggunakan benzene,yang mana digunakan untuk membuat ethylbenzene yang juga untuk menghasilkan styrene..ha..tgk...educated x gua? 
Ahha..fak!  menate benzene ni  lah jugak buleh menyebabkan  carcinogen@ sesuatu yang menyebakan kanser...x kisah lah kanser buah dada ke kanser paru2..itu laen cerita...so...prevention is better than precaution!!...




Atau dalam melayu nye..mencegah lebih baik daripada merawat...iye dok? Hahaha...mencegah maksiat tu keje JAKIM dan jugak ja ja ja yang terdapat dlm negara ni..gua juga menyeru..marilah mencegah maksiat bersama2,,,haram jadah..lari tajuk sudah..mak jugak gua selalu berpesan.”beringat lah sebelum kena”


-Agak lucah,tapi anda semua dah dewasa kan? Kanser payudara contohnye ok -

So...marilah kita hapuskan kerja2 menapau semua ni...lepak kedai makan lah sudah...buleh tgk mama hot..awek2..lepak2 tgk bola..dan macam2 lg..makan dalam bilik sambil main game,,,tgk  movie kt laptop..sumpah x sedap..bilik nti kotor kalo tertumpah..dah le gua xde awek..xde sape nak tolong sapu..iye dok? ahha

Antara kesan lain pengggunaa menate polystyrene ini juga adalah:
1:  menate ni susah untuk dihapuskan...kome bakor je..memang le hilang...amek mase beribu2 tahun   untuk decompose taw...euw!

2:  menyemakkan tong sampah disetiap blok2 asrama unikl msi..macam haram..melimpah2 ruah mcm dlm iklan coco crunch dah gua tgk..semak mate dah..watefak btoi!.kdg2 gua volunteer pijak menate2 tuh sume sampai dalam..baek kan gua.:)

3:  menyemakkan kan sungai n laut..sedih gua tgk..huhu..gua pencinta alam sekitar taw..hari2 gua siram pokok tepi jalan raya.

4:  mudah terbakor..bukan “Kite bakor je” dalam hantu kak limah ok..kalo lah terbakor..mampos2 kome nak memadamknye..kate usop dlm cerite tersobut.


Dan lain2 lg anda net lah  google chrome atau mozilla anda ok..jenuh sume nak bg!dan terdapat beberapa alternatif untuk anda supaya dapat menghindari budaya tapau menapau dan ditapau ini seperti:

1: kurang kan “makan luar” haha...makan kt rumah jelah..yang kt asrama tuh,,makan jelah kt cafe bawah tuh..tgk lah muka mama hot tuh sampai lebam!

2: tapau lah gune “tupperware” kan senang J xpon yg dok asrama tuh bawak naek je pinggan kafe tuh...macam x biasa buat..ceh..
Dan lain2..haha...


p/s: gua teringin bile p kerja nti bini gua bg tapau makanan,,fuh..mcm dlm cite playful kiss tuh..cte korea tuh...yg oh ha ni bg kt baek seng jo tuh,,hahah..wadehe!!!!l..gua telah dipengaruhi oleh sistem2 kejiwangan keharaman kelanciouan korean pop star! Ahhaa makan jom!  Lapaq ni!


No comments:

Post a Comment