Paradise

Paradise

Saturday, April 30, 2011

SURVIVE

nak taw sape gloria macapagal aroyo ni..net google je lah kawan!



Hello geng,..hidup lagi ke lu orang semua? haha.....agak lame gua x menulis..agak sibuk dengan dengan stadi2 untuk final exam..dan jugak awek jawe..ok...harap maklum...tiada unsur perkauman disini...

Gua nak cakap pasal survive...dalam bahase melayu kite ni bermaksud "terus hidup" atau "masih bertahan"..selalunye lu orang survive dalam beberapa situasi lah, macam2 lah..contohnye..masalah permasalahan lu orang lah.....al maklum lah..ini bukan cerita Survivor Series mcm kt tv dulu..."itu cerita awek2 manyak seksi looo",kata Ah Meng tokei kedai spare part motor Teluk Intan.

gua ade tengok post2 dekat fesbuk.bila ade masalah je.depa tulis.."rase macam nak mati je" "nak bunuh diri lah kalau macam ni" dan macam2 lagi lah ayat2 berbaur down-ness kegilaan keharaman kejadahan diorang.. gua bukan ape..kadang2 gua ade jgk post ":i hate myself and i want to die:"..itu gua cuma petik ayat mamat si kurt cobain..lu tgk..dye pon dah lame mampos...terseksa di neraka sana..tapi gua xde maksud mcm tuh..gua pon ade jgk down bila macam skang ni..gua telah dikecewaka oleh awek jawa..yelah..gua x minat nak ade awek dah gua cakap kan..tp gua susah payah bg peluang kt gua sendiri...tp..nak buat mcm mane..langit x selalu cerah..ku sangka panas ke petang..rupanya hujan di tengah hari..ha,,gua pendek kan..padan muka sama gua..tapi gua xlari..gua setel kan ape yang gua dah mula..finish what you start ok!


Tapi kawan..ini bukan sebab utama..gua pernah lalu mcm2 masalah permasalahan..ok...mcm skang..gua still x dpt loan mara lg..untuk pengajian kt unikl yg lanciou ni..dulu mmg gua down2 je..tacing2 je..tp gua pasrah...gua fikir setiap hari..gua nak setel kan hari yang mendatang  tuh je..esok lusa gua xmau fikir....dah 2 sem gua still  xde loan..gua still survive...tp kalau sem depan xdpt jgk..gua try lah lagi..jual dadah dalam kampus pulak..ok ka kawan? bukak bisnes cendol pulut ke? dalam letak ganja..memang laku bai! haha

mau lari p masuk lumba lari mssd la kawan
 "Bertahan lah selagi anda mampu",ayat gua nak kasi...biar ape pon yang terjadi kawan..terus lah hidup..realiti..hadapilah ia...masa akan membuat ia hilang..ok..esok lusa dah lega...gua pon masih bertahan dengan dugaan liku2 kehidupan ni...nak buat macam mana..kita bukan tuhan..doa jelah...ok...dan bg yang ade masalah pape pon..be strong...survvive..jangan lari..lu orang lari..lu orang penat..layan je lah...lame2 ok lah..ok...

Kelansungan hidup anda perlu diterus kan..masalah duit..cinta...pelajaran...mana yang lebih penting? lu orang ade kepala..fikir sendiri..masalah tetap masalah..anda perlu terus bertahan..haha..dah macam kaunselor dah gua ni..terus terang lagi bersuluh...gua agak down...system down..gua down..final exam lg 3 hari...gudlak gua ucapkan kepada diri sendiri dan lu orang semua..



p/s: sori x dapat nak bagi contoh2 lagi pasal surviving episod dalam hidup gua...mengantuk dah ni...
      you will survive :)

2 comments: