Paradise

Paradise

Sunday, June 3, 2012

Seribu Kali Maaf...

Assalammualaikum wbt... Semoga kita semua sentiasa berada di bawah rahmatnya.. syukur alhamdulillah, masih diberikan oxygen, dan nyawa untuk meneruskan kehidupan dan menunaikan ibadah kepada-Nya insha Allah.. Setelah melalui 2 minggu yang teramat sibuk, alhamdulillah, saya masih di sini untuk meneruskan cabaran..yup dalam masa 2 minggu ni, terpaksa menggunakan setiap masa yang ada untuk buat assignment, pergi ward, menghadap buku depan2 study, preparation untuk final exam, dan alhamdulillah, masih sempat ke kelantan bersama ibu, abang dan kak siti.. at least i could spend some time with family.. last week pulak dgn pergi Klinik Kesihatan Botanic nye, bagi ceramah pada ibu-ibu di ward, sangat menghargai mereka, sanggup spend 20 minutes for us, talking about breastfeeding.. Alhamdulillah.. case summary untuk di submit.. dan masa yang saya luangkan bersama mohd adib agak terhad.. Maafkan saya.. Jadual memilih saya untuk menjadi agak sibuk 2 minggu yang lepas.. insha Allah lepas ni, akan ada masa untuk awak, Mohd Adib.. Saya betul2 mintak maaf... Maaf jugak pada ibu ayah dan keluarga, sebab bila call kadang2 dapat cakap untuk 2-3 minit je.. Tapi..setiap pekerjaan harus disertai dgn niat yang baik.. bertemu dgn anak-anak kecil di wad, menghilangkan kegusaran..walaupun mereka sakit,mereka tetap tabah..sakit jantung,buah pinggang..failure to thrive..kalau mereka boleh survive,kenapa tidak saya? Saya yakin dan percaya, Allah dah tentukan semuanya.. saya akan tetap teruskan perjuangan walau apa pun yang terjadi.. Allah bantulah aku yang lemah ini.. Aku sentiasa meyakini rezeki dan rahmat-Mu.. demi Islam.. demi keluarga.. demi pesakit-pesakit... demi Mohd Adib.. bantulah Mohd Adib dalam pelajarannya jugak...

Ya Allah.. aku ingin memohon kemaafan kepada orang di sekelilingku..yang sentiasa memberikan sokongan.. tetapi masih gagal untuk sentiasa bersama di sisi mereka.. Ya Allah, jagalah mereka, berikan kesihatan yang baik bagi mereka... Ku tadahkan titisan air mata buat-Mu ya Allah.. Aku sangat menyayangi mereka, merindui mereka.. jika Kau menyahutku sebelum mereka, Kau jagalah mereka ya Allah.. Tetapi aku pohon, kau panjangkan umurku.. Supaya dapat menjaga mereka... Amin...

Mohd Adib... walau apa pun terjadi.. saya tetap menunggu awak.. Hanya awak.. insha Allah..

Semoga minggu ini lebih baik daripada minggu lepas,aminnn...

No comments:

Post a Comment