Paradise

Paradise

Wednesday, May 2, 2012

Penjahit Seluar Koyak-Si Gadis-

Assalammualaikum. Sykin nama diberi. Umur 22 tahun,tua dah. Tinggal kat Selangor. Sekarang kat Klang. Masih meneruskan pengajian dalam tahun tiga. Ada 3 orang adik beradik. Dua-dua abang,dua-dua dah kahwin. Ada sorang anak sedara yang selalu dibuat teman untuk bergaduh dan bermanja. Dalam hidup ni macam2 kita boleh belajar. Tak kisah la apa bidang pun yang kita ceburi. Mesti belajar sumting. Sebagai contoh, kena marah dengan specialist. Saya la tuwwhhh. Tapi takpe,kena marah tu lumrah dalam bidang ni. Kalau tak,tak maju. Tapi at last, pasti akan ada sesuatu benda baik berlaku,tanpa kita expect. Hari ni, tazkirah di surau very simple. Ambil Al-Quran. Then tutup mata. Lepas tu,bukak mana-mana page dalam Al-Quran. Bukak mata. Baca tafsirannya dalam bahasa melayu. Haaa...the kena huraikan. As simple as that. Dan setiap ayat Al-Quran tu,mesti ada pengajarannya..itulah yang dpt saya belajar tadi. Simple and meaningful. Kadang2, bila kita penat, lagi banyak kita dapat. Lagi banyak Allah nak bagi kat kita. Memang susah nak bersyukur. Tapi kena selalu bersyukur. Salah satu cara, kita kena selalu tengok orang di bawah kita. Contoh, kita yang berada tahap sederhana ni, kena lah tengok keadaan orang-orang miskin,pelarian. Diorang kadang2 tak makan,takde elektrik. Kalau kita asyik nak compare diri kita dgn orang atas/orang kaya,sampai bila pun kita tak bersyukur. Apa-apa pun, semoga sifat syukur dan sabar itu sentiasa ada dalam diri kita. Insha Allah.Akhir sekali,doa wajib untuk setiap kali lepas solat :

" Ya Allah, bantulah aku untuk sentiasa mengingati-Mu, bantulah aku untuk sentiasa mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk sentiasa beribadah dgn lebih baik kepada-Mu"

Dan harap saya tak lupa untuk berselawat ke atas junjungan besar, Nabi Muhammad SAW. Baginda terlalu sayangkan kita. Sehingga baginda berdoa kepada Allah supaya baginda dapat menanggung dosa semua umatnya. SEMUA. Tapi, inilah satu2 nya doa Rasulullah SAW yang Allah tak makbulkan. Tanamkanlah kasih sayang buat junjungan besar,Rasulullah SAW...

Man jadda wajada!!! insha Allah...

p/s : gudluck to MOHD ADIB..i know you can do more and more and more!!

~~salam perkenalan~~ =)

No comments:

Post a Comment