Paradise

Paradise

Tuesday, August 2, 2011

The unexpected of expected

Salam 1 malaya...hello geng...ape cerita...haha...hm....(muka serius ni :)  Beb...lame gua pendam nak post hal ni...tapi gua x sanggup...masih merah lagi tanah tersebut...gua still x dapat keberanian lagi nak post pasal benda ni..tapi demi semangat n kenangan yang ada..baik gua menulis....



Ok..gua mula...senang gua cerita...kita mampu merancang..tapi hanya allah yang menentukan....dan semua yang bernafas..pasti mati....pada 25/7/2011 yang lepas...nenek gua telah tiada..pergi menghadap ilahi...pada umur 92 tahun...sedekah kan lah al-fatihah buat arwah nenek gua...salbiah nama nye...thanks...hal itu xpe lah...semua orang paham...tapi gua nak story2 lah sikit...the unexpected of expected...dalam bahasa melayu jawe nye berbunyi begini "yang tidak disangka oleh yang disangka" hahah..terok betol bahasa melayu gua...

Pada 22/7/2011...gua balik ke unikl...nak mula sem baru...nak setel hal loan n yuran rm625 bulan2 gua yang tertangguh...ade lah dgn pihak2 gila duit tuh..namun...gagal...gua perlukan rm1870 untuk setel kan yuran 3 bulan tertunggak...gua dah habes pikir punya pasal...gua kol...home..mintak pinjam dgn abah gua..then..deal...24/7/2011..gua balik rumah balik....pada pagi 25hb tuh..gua hantar mak ngah gua ke rumah tok..untuk mak ngah gua jaga tok nek gua...n malam b4 tuh,,mak gua bermalam kat sana..n gua jugak yang pergi hantar n amek balik mak gua...

Then...lepas siap semua..gua dah ready nak balik unikl...tiba2 mak gua suruh hantar p rumah tok lagi...tiba2 abg gua ada kat sana...dye kata..tok dah x sedar...kaku...gua pon xtaw nak buat apa..mak gua dah mula nanges..mak ngah gua terus cakap "kalau sayang jangan menanges"..gua no komen hal tuh...abg gua kol ambulan dtg chek...then...depan2 gua...dr kompem kan..."ye...dah xde.." gua terus tunduk..amek semangat..gua panggil mak gua...cakap "mak..tok dah xde" n dekat abg..dekat mak lang gua...terus gua betol2 kan rambot2 tok nek gua...

Gua still x percaya..malam sebelum tuh..gua sembang2 lg dgn tok...pagi2 yang sama tuh pon gua still ada cakap dgn tok nek gua..dalam pukul 10 pagi....n dalam kol 11 pagi..tok gua dah xde...sampai skang gua still percaya yang tok gua masih ada....astagfirullah...masa gua cium jenazah tok selepas siap dikapankan..gua rasa tok senyum je kat gua..untuk last time gua berkhimat demi tok gua...gua tolong angkatkan lepas di mandikan...angkat kan keranda..sembahyang kan..n sebelum keranda masuk ke kereta jenazah..gua cium keranda tok....untuk last time...time kebumikan...syahdunya....dah lah...gua x buleh tulis2 banyak2 lagi...sedih beb.. hahah :) senyum untuk cover...

Banyak kenangan dgn nenek..dan gua paling rapat dgn arwah...bila balik mesti gua p tgk...kalau x bz...lepas nie dah xde lagi...n sepanjang hari tuh..gua x menanges langsung...gua dah expect benda ni lama..dan dah bersedia..always..cuma agak terkejot je..hmm,,dah selesai...kan...moga allah kurangkan lah seksaan terhadap roh nenek gua kat sana..dan gua pon cuba berubah...demi diri sendiri...aminnn~`

Gua xtaw ape nak jadi harini...esok..lusa..minggu depan...bulan depan...tapi gua sedia dan sedang cuba berubah..dan bersedia...kita semua pon xtaw ape nak jadi...so..get ready...be tough as you can! thanks for reading :)

Dalam kenangan:
Salbiah Bt Mohd Noor...20-08-1920 to 25-07-2011,,,,al-fatihah..damai lah nenek di sana..amin...     

No comments:

Post a Comment