Paradise

Paradise

Monday, February 21, 2011

loan vs moan

salam 1 malaysia kepada semua kawan se-asrama(stendet budak u lah dok ostel)..loan vs moan..sape yang lebih berkuasa? adakah loan? atau kata omputehnye "Pinjaman" dan moan pulak bermaksud "suara mengerang" atau " rintihan" sori xde kene mengene dgn maria ogawa punye moan dalam masalah permasalah gua ini ok..loan..gua ade bace news kt sinar harian berbulan yang lalu ade berkaitan tajuk " siswa muflis awal"lebih kurang mcm tu lah..mane x nye...ambil contoh macam budak nursing segi kolej yang buat diploma (awek gua ejas dalam bus dulu lah cakap) loan dye mencecah rm75000..kepala hosni murtabak lu..bapak mahal..siot..yang overseas student lantak lah diorg sume ade jpa mara ape sume..siap balik beli kete lagi..ceh..jelez gua..berbalik kepada loan..kepala mahal loan diorg..kalau lah kerja.gaji nurse maen bape riban pon gua xtaw..kalo maen 3k sebulan..wow..aq pon nk jadi nurse..hari2 rembat test tube..heh..
haritu gua bace Ptpn dah bagi pinjam hampir 37 bilion.mak aih..sumpah! byk tuh.yg dah bayar or otw bayar baru 5% je kot..wadehel..
Moan...ni sebab musabab gua tulis pasal loan..,moan..gua skang tengah krisis habes pasal loan..loan mara..hish..nak je emo2 baling kasut kt dinding sembang pasal hal ni..dulu gua belajar Utem..disebabkan gua terlalu hebat dan mencapai cgpa 5.0 pihak utem pon memberi kata muktamad "ANDA DIBERHENTIKAN DARI UTEM" dah name pon utem.,,Universiti TEndang Menendang..haha..dgn lebih alasan takut gua terlebih genius dan mencipta senjata biologi..ceh..balik ke asal..then gua masuk unikl..malaysia spanish institute..sem1 gua xdapat loan..sem 1 stendet lah xdpt..tp bukan nak marah kt mara ke ape jadah..kurang puas hati je lah..sebab gua silap cop borang je pon..then gua dah buat rayuan n hantar semula ape yg dye nak..cilake...sebab x dpt loan sem 1...unikl msi (money sucking investment) ni mtk gua bayar yuran sem lepas..lu org  taw byk mane..6 riban..kepala paip opah depa...mane lah gua nk cekau..bapak gua bukan jual air ketum ape sume..gila hanjing..
Then depa suh gua buat surat akuan,bayar 10 minggu...1st week 40% dari total which Rm2500..ceit..nk je gua cakap kt akak kaunter tuh " Kak saya x kemas lagi beg saya, sye berhenti jelah ..then..jual bontot tepi jalan" haram jadah..mane depa punya kewarasan kelancauan tahap pemikiran depa..student macam gua ni celah lubang mane nk korek sen..hiah!..gua terajang rumet gua nk lepaskan geram (amek ko fifi)! then akak tuh cakap.."ok dik.akak tolong lah,10 bulan..bulan2 bayar 600 ratus" ayat tolong tuh gua sangsi.yelah agak langsi ayat dye/...kurang lah jgk.tp amaun byk tuh bulah byr bulan2 satria neo cps mcm membe gua tokei bundle kedai kt penang..gua ape ade? pisang juga! haha..then lepas bincang2 gua fikir kt situ jgk..gua malas dah nak berhenti..dulu utem  mmg pointer gua mcm fuck je..tp kt unikl ni gua dah sedar..gua pergi kelas..x ponteng dah..alhamdulilah..mencapai 3 pointer untuk sem 1..tp..loan pulak buat hal..isk3..tacing habes gua beb..nak je terjun klcc..so skang gua maseh membayar bulan2 rm600..dan gua telah mohon semula pinjaman mara..moto gua hampir di jual..gua syg kot moto gua..tp balik raye cine yg lepas..gua dikejotkan dgn kedatangan abg #1 gua..dye cakap dye menang peraduan shell isi minyak  ntah jadah ape..dpt rm30k..wow! syukur gua ckp..then mak gua ejas abg gua..dye ckp le pasal masalah permasalahan loan mara gua..dye ckp nti duit masuk dye bagi..gua nk pinjam 2k je dulu abang ku rizal..hehe..last kol adik gua cakap dorg dah p amek cheque tuh..fuh.besaq depa kata cheque tuh..haha....berkat doa gua hari2 moga di permudahkan urusan gua ni..hm..loan moan..gua sem ni belajar macam haram..lost jauh dah..so gua mau kejar balik semua subjek..
haram panjang jgk gua tulis,,mcm mat jiwang tulis surat kt awek dah..so..loan gua..dan moan gua..masih dalam proses..lu org yg pinjam2 byk tuh pikir2 lah mcm mane mau bayar..gua rase x kawen sampai umur 31 kot..setel loan dulu..haha..cilake..ape lah kerajaan ni..hapuskan lah yuran u..unikl pon..masuk lah jadi ipta cepat cket..gua terpenjara janji dgn unikl dah ni..rm600 setiap bulan..suck my dick lah..tensen gua..huh.sabor jele kate mamat muke cine dlm cite hantu kak limah..wadehel...jom sambung buat keje c++..esok nak hantar,,baru nak buat..mcm ni lah student contoh..haha...mara tolong cepat kan loan gua agar moan gua hilang dalam kesedihan ini!ciou~
"touch me,i'm sick",Mudhoney.

No comments:

Post a Comment