Paradise

Paradise

Tuesday, August 12, 2014

Teguh

Segalanya sudah bermula
Ku hanyut dalam arus dunia
Hanya kerna pengertian
Engkau menanti

Terlupa janji-janji indah
Bila hidup semakin berubah
Mengejar kekayaan
Kau kutinggalkan

Maaf sayang, oh sayang
Kelam hatiku ini
Bila bersama kita sengsara
Tanpa harta

Oh sayang, oh sayang
Tergoda jiwaku ini
Pada tipu perdaya yang menanti
Hinggakan luntur wajah kasihmu
Di wajahku
Menduakanmu kau tersiksa
Menahan perit dalam setia

Engkau menghitung segala hari
Tanpa benci dan sakit hati
Betapa teguh
Bergetar bibir memanggilku

Kekayaan akan hilang
Biar bertahun dikumpulkan
Perjalanan ini amat jauh
Untuk mencari cinta

Kekesalan yang kurasa
Memaksa aku kembali
Memohon belas darimu
Andai ada kasihmu

Engkau hukumlah aku menanti
Dengan relanya kutanggung semua
Berikan aku
Rahsia keteguhan cintamu....

Lagu dari kumpulan Search.. teguh.. semalam hari yg agak syahdu la bagi hari2 gua pomen keta kt rumah gua ni.. untuk pengetahuan..gua dan si gadis sudah abes blajar.. gua masih tanam anggur.. rilek2 dulu pomen kete kt bengkel keta bapak gua kt kg ni..dan si aminah sedang ber "houseman officer" di Hospital Sg Buloh.. Alhamdulilah.. doakan kami berdua.. moga cepat gua dpt kerja..cepat gua menikah terus..xda pinang2 dah.. go to hell u adat2..gua ikot agama islam je..hehe..

Okay..back to cerita semalam.. cmni.. semalam dtg sorg uncle ni.. dia baru kematian isteri.. anak2 yg kecik still baby.. isteri dia meninggal masa lahirkan baby tersebut..baby selamat..namun isterinya syahid..sedih gua bila uncle ni dtg..dia mesti tunggu sampai kereta dia siap.. selalu dia tinggal..tapi skang xda isteri nk dtg ambil dah..huuu.. kalu mai repair kereta.. mesti dia tido bawah pokok tmpat customer tunggu tu.. semalam hujan.. xde tempat nk buat keta dia..gua pulak dok buat kete lain.. gua tangguhkan.. gua park keta dia kt luar.. gua amek payung besar gitu..gua bukak kan satria 1.6 untuk tukar brake pad.. senang je..tp hujan kan.. huu.. basah jgk lah gua buat keja dlm hujan kan..

Masa gua nk ubah keta dia sebelum tuh..keta dia tuh ada vcd player..lagu yg dia dok dengat mmg lagu sedih gila baaaaaaaiii.lagu apa gua x ingat.. tapi mmg syahdu.. mesti dia dok teringat kt arwah isteri dia...seat blkg penuh dgn bag2 skolah anak2..uncle ni meniaga pasar gitu.. kesian baiiii...

Tabah kan uncle ni besar kan anak2 dia.. ritu gua ade sembang..dia xnk kawen lain lagi.. nk jaga anak2 dulu.  nasib baik ada adik beradik dia kt sini jgk.. dpt tlg tgk2 kan anak dia.. hmm.. Elok siapkan kete uncle ni time hujan2 tuh..smpt lagi gua dan abg gua dgr kisah 13 Mei dri dia..layankan aje pisau2 terbang.. abg gua pon kesian kt dia ni gua rasa..Teguh cinta dia ni kt arwah bini dia..dulu selalu dtg hantar keta dgn arwah bini dia.. baik je arwah..tudung labuh.. seronok sembang.. hmm.. Al fatihah lah utk arwah bini dia.. gua doakan supaya dipermudahkan semua urusan uncle ni besarkan anak2 dia..aminnn...

Haih..hujan ni..gua ngantuk ni.. kang gua tido x dtg dah ilham nk menulis ni.. ok gua sambung....

Petang tu pulak..bapak gua ajak gua pergi hantar kereta kt rumah arwah kawan bapak gua ni.. janda dia yg ada.. mmg selalu gua yg pergi amek keta dia kalu rosak.. gua hantar dan ambil yg rosak.. haha..hantar kancil putih bawak balik kancil hijau.. Masa gua dok repair keta yg lagi satu tuh..gua tgk mak cik ni dok lap2 cermin keta kancil putih tuh semua.. gua tgk dia mcm nk nangis pon ade..yelah..itu keta arwah suami dia.. huuu.. jrg tgk perempuan lap keta dgn penuh perassan ni.. merosakan kereta dgn sepenuh hati ada lah.. haih..gua benggang dgn si gadis gua ni..baru beli myvi ritu.. bawak gua balik dri sg buloh ke s.alam..mcm cilaka laju bawak keta..baru berapa bulan bwk keta..gua benggang..mmg asyik kena marah je dgn gua..kang eksiden sama2 mati xpa..kalu dia mati..haa..apa..gua nk hidup cmna.. gua xmau dah cinta2 ni..gua nk dia sorg je..hu.. kalu gua yg mati..xpalah..dia cari laki lain la.gua bukan hensem pun.. .byk lg doctor2 yg hensem kt spital tuh.. tergugat woo tgk doktor2 smart2 nerdie gitu..

Haaa..gua malas type dah ni..gua simpulkan kesimpulan yg menyimpulkan simpulan kasih semua ini dgn menyatakan ada org yg masih teguh cintakan seseorg itu walaupun mereka sudah tiada lagi didunia ini.. gua harap gua pun teguh jgk kepada bakal isteri gua nti.. xtaw lah sapa aminah ka.. shafaren ka.. dania ka.syazwani ka.niza syaiqah ka.farhanah aqilah ka..nora danish ka..halimatun ka.. sapa2 jelah jodoh gua nnti..huu..ntah2 gua mati bujang2 ka..doakan gua ok :)

Hujan semakin lebat..sejuk..gua nk tidoq!!! Assalamualaikum dan selamat beramal..jgn isap batu..jgn buat jenayah..okay.  zzzzzz..

No comments:

Post a Comment